• -05-18
  • -05-18
  • -05-18 2216
  • -05-18
  • -05-18
  • -05-18 2218
  • -05-18
  • -05-18 2219
  • -05-18
  • -05-18 2220
  • -05-18
  • -05-18
Nézsa cimer

Igazgatási ügyek

Ügyfélfogadás:

Hétfő: 8.00.-16.00.
Szerda: 8.00.-16.00.
Péntek: 8.00.-14.00.
Keddi és Csütörtöki napokon ügyfélfogadás nincs, kivétel a halotti anyakönyvi ügyintézés.
Ebédidő: 12.00.-13.00. óra között 30 perc

ANYAKÖNYVI ÜGYEK

Anyakönyvvezetők: Turcsán Mónika, Pazsitni Anita, Mlinárcsek Ferencné

Anyakönyvi és hagyatéki ügyek:

Elérhetősége:Polgármesteri Hivatal Telefon:35/380-101

Anyakönyvi szolgáltatási díjak:

  • Személyi igazolvány cseréjéhez lejárat esetén anyakönyvi kivonat: illetékmentes
  • Újszülött gyermek anyakönyvezéséhez a házassági anyakönyvi kivonat: illetékmentes
  • Haláleset anyakönyvezéséhez házassági anyakönyvi kivonat vagy a házastársa halotti kivonata: illetékmentes
  • Anyakönyvi kivonat: 2.000,- Ft
  • Állampolgársági bizonyítvány kiállítása iránti kérelem: 1.500,- Ft
  • Külföldön történő házasságkötéshez tanúsítvány iránti kérelem: 5.000,- Ft
  • Névviselés megváltoztatása (házassági vagy válás utáni) iránti kérelem: 5.000,-Ft
  • Névváltozás (Önkormányzati minisztériumi illetékességgel): 10.000,- Ft

Anyakönyvi kivonatok

  • Születési, házassági, és halotti anyakönyvi kivonat kérhető az eljárás illetéke 2000 forint.
Kivonatok fajtái:
  • születési
  • házassági
  • halotti
Az anyakönyvi kivonatot az érintett vagy az általa meghatalmazott személy kérheti. Kiskorú esetén szülője vagy a szülő által meghatalmazott személy részére állítható ki az okmány. Halotti anyakönyvi kivonat kiadható a hozzátartozó részére, vagy (bírósági, földhivatali, hagyatéki eljárásban) annak, akinek jogos érdeke fűződik a haláleset tényének igazolásához, amennyiben a kérelmező az érdeket igazolja.
Szükséges dokumentumok:
  • Személyazonosításra alkalmas okmány: érvényes személyazonosító igazolvány, útlevél vagy kártyaformátumú vezetői engedély
  • Lakcímigazolvány, amennyiben rendelkezik vele
  • Személyi azonosító igazolvány elvesztése esetén, az erről szóló hivatalos bejelentés, azaz a jegyzőkönyv
Az anyakönyvi kivonatok illetéke az illetéktörvényben meghatározott esetekben illetékmentes.

Anyakönyvezés (újszülött, házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat, haláleset)  

  • Születés, újszülött anyakönyvezése (amennyiben a születés helye Nézsa)
  • Házasságkötési szándék bejelentése (lakóhelytől függetlenül)
  • Haláleset anyakönyvezése (amennyiben a halálozás helye Nézsa)

Születés, újszülött anyakönyvezése

Ha a születés kórházban történik:
A gyermek születésének anyakönyvezéséhez az alábbi dokumentumok szükségesek:
  • az anya érvényes személyi igazolványa és lakcímkártyája (külföldi állampolgár esetében érvényes útlevelének bemutatása)
  • a szülők lehetőség szerint frissen kiváltott házassági anyakönyvi kivonata (ez a gyermek születéséhez illetékmentesen kiváltható a házasságkötés helye szerinti anyakönyvi hivatalban)
  • külföldi állampolgárságú szülők külföldön kötött házassága esetében hiteles fordításban kell a házassági anyakönyvi kivonatot bemutatni (OFFI)., valamint egy igazolást országuk követségétől, hogy a házasság fennáll a gyermek születésekor
  • amennyiben házasságon kívül született a gyermek, és a szülők teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot tettek, ennek egy példánya is szükséges az anyakönyvezéshez
Ha a születés intézeten kívül történik:
  • az intézeten kívüli születést a szülők, továbbá a  szülésnél közreműködő orvos jelenti be
  • az intézeten kívüli születést, ha annál orvos nem működött közre, a bejelentésre kötelezettnek nyolc napon belül kell bejelentenie
A bejelentőnek hoznia kell:
  • a szülők, illetve a szülésnél jelenlévő orvos által kitöltött „Jegyzőkönyv születés bejelentéséről" nyomtatványt, amely az anyakönyvi hivatalban kérhető
  • "Vizsgálati lap otthon született gyermekről" nyomtatvány-t, amelyet a gyermekorvos állít ki
  • A Terhesgondozási kiskönyvet
  • a szülész-nőgyógyász szakorvos által a szülés tényéről kiállított igazolást  

Házasságkötési szándék bejelentése (lakóhelytől függetlenül)

Magyar állampolgárok esetén mindkét fél részéről az alábbiak szükségesek:
  • a házasulók együttes, egyidejű személyes megjelenése
  • személyazonosságot és állampolgárságot igazoló érvényes okmány (személyi igazolvány vagy útlevél)
  • lakcímkártya
  • születési anyakönyvi kivonat
  • elvált, özvegy fél családi állapotát igazoló záradékolt házassági kivonata
Külföldi állampolgárral, vagy külföldi állampolgárok házasságkötési szándékának bejelentése előtt kérjük Önöket, hogy tájékozódjanak személyesen az Anyakönyvvezetőnél!
A házasságkötés időpontja a házassági szándék bejelentésétől számított 31. naptól tűzhető ki. Az iratok a bejelentést követően fél évig érvényesek.
Indokolt esetben a jegyző (Csjt. 2 § (2) bek. alapján) felmentést adhat a 30 napos várakozási idő alól. Az eljárás illetéke 2.200.- forint, amelyet illetékbélyegben kell befizetni.

Haláleset anyakönyvezése (amennyiben a halálozás helye Nézsa)

A haláleset bejelentéséhez minden esetben szükséges:
  • az orvos által kiállított, orvosi pecséttel ellátott halottvizsgálati bizonyítvány
  • jegyzőkönyv haláleset bejelentéséről (halálozási lap)
  • az elhalt személyazonosításra alkalmas okmányai: személyazonosító igazolvány, érvényes magyar útlevél, 2001. január 1. után kiállított vezetői engedély, lakcímkártya
  • születési anyakönyvi kivonata
  • családi állapotát igazoló okirata, ( ha az elhalt házas családi állapotú, a házassági anyakönyvi kivonata, ha elvált, a házasságát felbontó jogerős bírósági ítélete vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonata, ha özvegy, az elhalt házastársának halotti anyakönyvi kivonata vagy a záradékolt házassági anyakönyvi kivonat)
  • a halálesetet bejelentő személyi igazolványa, lakcímkártyája
Kórházon kívüli halálesetnél (amennyiben az elhunytat hamvasztani szeretnék) a kistérségi ÁNTSZ engedélye szükséges.

Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat

  Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatot lakóhelytől függetlenül tehetnek a szülők, mindkettejük együttes jelenléte mindenképp szükséges.

Előre történő teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele:
Lakóhelytől függetlenül intézhető.
Megtételéhez mindkét szülő egyidejű, személyes jelenléte szükséges.
A jegyzőkönyv felvételéhez szükséges:
  • mindkét szülő érvényes személyi igazolványa (ennek hiányában érvényes magyar útlevele), valamint lakcímét igazoló lakcímkártyája
  • az anya elvált családi állapota esetén záradékolt házassági kivonata. Ha az anya özvegy, az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata
  • a terhesgondozási-kiskönyvet is hozzák magukkal, valamint szakorvosi igazolást a szülés várható időpontjáról, melyet szülész-nőgyógyász állít ki
A gyermek megszületése után történő teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele:
Lakóhelytől függetlenül intézhető.
Megtételéhez mindkét szülő egyidejű, személyes jelenléte szükséges.
  • a gyermek születési anyakönyvi kivonata és lakcímkártyája
  • az anya családi állapotát igazoló okirata ( ha az anya elvált, a záradékolt házassági kivonata; ha az anya özvegy, az elhunyt házastárs halotti anyakönyvi kivonata)

Névváltoztatás  

A névváltoztatási kérelem esetén a születési családi és utónév módosítása kezdeményezhető, ennek eljárási illetéke 10.000.- forint. Szintén névváltoztatásra van szükség a házassági névviselési forma megváltoztatásához, ennek illetéke 5.000.- forint.
Születési családi és utónév változtatása (amennyiben a kérelmező lakóhelye Nézsán van)
A kérelem benyújtásához szükséges okiratok:
  • az érintett fél személyazonosító okmánya, lakcímkártyája
  • születési anyakönyvi kivonata
  • ha házas, a házassági anyakönyvi kivonata
  • kiskorú gyermekének, gyermekeinek születési anyakönyvi kivonata
Kiskorú gyermek névváltoztatását törvényes képviselője terjesztheti elő. Kiskorú gyermek esetében, ha a szülők elváltak, akkor is kell mindkét szülő hozzájárulása a név megváltoztatásához. Ettől csak az az eset tér el, ha a szülő felügyeleti jogát megvonták és ezt jogerős bírósági ítélet igazolja.
Szülő családi nevének megváltoztatása kiterjed családi nevét viselő kiskorú gyermekére is. Kivétel: ha ezt a szülő kifejezetten nem kéri.
Az eljárás illetékköteles, első esetben 10.000.- Ft, további névváltoztatások esetén 30.000.- Ft.
Házassági névviselési forma módosítása (amennyiben a kérelmező lakóhelye Nézsán van, vagy az anyakönyvi esemény helye Nézsa)
Az eljáráshoz szükséges:
  • személyi igazolvány és lakcímigazolvány,
  • eredeti házassági anyakönyvi kivonat (abban az esetben, ha a házasságkötés helyszíne nem Nézsa)
Az eljárás illetékköteles: 5.000.- Ft

Hatósági bizonyítványok

Amennyiben az anyakönyvi esemény Nézsán történt, kérhető róla hatósági bizonyítvány.
Szükséges hozzá:
  • személyazonosításra alkalmas okmány (személyazonosító igazolvány, vagy érvényes útlevél, vagy kártyaformátumú vezetői engedély)
  • lakcímigazolvány, amennyiben rendelkezik vele
Vallás hatósági bizonyítványon történő igazolása csak az érintett kérelmére adható ki. A kérelem személyesen, vagy a kérelmező egyenesági leszármazottja nyújthatja be.
Fizetendő összeg:
az eljárás illetéke 2.200.- forint.

Hagyatéki eljárás

Ügyintéző: Mlinárcsek Ferencné

A hagyatéki eljárás célja, hogy rendezze a Nézsán állandó lakcímmel rendelkező elhunytak vagyoni helyzetét.
Az eljárás az esetek túlnyomó részében a halottvizsgálati bizonyítványok beérkezésével hivatalból indul, azonban az öröklésben érdekeltek bármikor adhatnak be kérelmet is, amennyiben rendelkeznek azokkal az adatokkal, amelyek a hagyatéki leltár kitöltéséhez szükségesek.
A hagyatéki ügyintézők feladata az ügyfelek felé az első lépést megtenni azzal, hogy a halottvizsgálati bizonyítványon szereplő hozzátartozót megkeresi és ebben a megkeresésben részletesen tájékoztatja az ügyfelet, hogy milyen iratokat és adatokat kell a hagyatéki leltár elkészítéséhez beszereznie.
Az eljárás a hozzátartozó nyilatkozata alapján indul, ezért az ügyfélnek személyesen kell a hivatalban megjelennie, hogy büntetőjogi felelőssége tudatában, aláírásával igazolja az adatok valódiságát. Ha az elhunyt után ingatlan vagyon maradt, azt kötelezően fel kell tüntetni a hagyatéki leltárban. Mielőtt a közjegyzőhöz kerülnének az iratok, a társhatóságok megkeresése alapján a vagyon értékelését is el kell végezni. A hagyatéki ügyintézők feladata továbbá az esetlegesen felmerülő biztosítási intézkedések megtétele (például a lakás zárolása, az ingóságok illetve készpénz bírói letétben való elhelyezése), valamint a helyszíni ingó leltározás, és a széfek tartalmának tételes leltározásának lebonyolítása.
A hagyatéki eljárás a közjegyzőnél fejeződik be, ahol a hagyatéki tárgyalás keretében kerül átadásra a vagyon az örökösök részére. A tárgyalás időpontjáról a közjegyző értesíti az érdekelteket.
Amennyiben az elhunyt után nem maradt ingó, vagy ingatlan vagyon a hozzátartozó nemleges nyilatkozatot tehet.
Póthagyatéki eljárást akkor lehet kezdeményezni, ha az örökösöknek csak később jutott tudomásukra valamilyen vagyontárgy megléte.

KERESKEDELMI TEVÉKENYSÉG

Ügyintéző: Mlinárcsek Ferencné

A kereskedelmi tevékenység végzésére irányuló szándékot a kereskedőnek be kell jelentenie a kereskedelmi hatóságnál. A bejelentést követően, ha az megfelel a jogszabályi előírásoknak, a kereskedő megkezdheti a tevékenység folytatását. Bizonyos termékek  továbbra is kizárólag működési engedéllyel rendelkező üzletben forgalmazhatóak (ld. 3. számú melléklet), míg más termékek (ld. 6. számú melléklet) forgalmazása csak bejelentési kötelezettséget von maga után.
A bejelentést mozgóbolt, csomagküldő kereskedelem, automatából történő értékesítés, valamint üzleten kívüli kereskedelem esetében a kereskedő székhelye szerinti település/Budapesten a kerületi önkormányzat jegyzőjénél, míg egyéb kereskedelmi tevékenységek esetében a kereskedelmi tevékenység helye szerinti település/Budapesten kerületi önkormányzat jegyzőjénél kell megtenni.
A vállalkozások működésének megkönnyítése, versenyképességük javítása, a szolgáltatási tevékenység megkezdése és folytatása tekintetében a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény, a kereskedelemről szóló 2005. CLXIV. törvény, valamint a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Kormányrendelet alapján veszi nyilvántartásba hatóságunk a kereskedelmi tevékenységeket a bejelentések, illetve a működési engedélyek szerint.
A hivatkozott Kormányrendelet 6. számú melléklete a termékkörök listáját, míg a 3. számú melléklet kizárólag az üzletben forgalmazható, működési engedélyhez kötött termékköröket tartalmazza.
A kereskedelmi engedélyezési eljáráshoz (üzemeltető váltás esetén is) szükséges dokumentumok:

  • nem a kérelmező tulajdonában lévő üzlet esetében az üzlet használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okirat (a tulajdoni lap kivételével);
  • haszonélvezet esetében a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat;
  • közös tulajdonban álló üzlet esetében a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat;
  • vállalkozói igazolvány, kistermelői igazolvány vagy cégbírósági végzés/hatályos cégkivonat;
  • APEH bejelentés a tevékenységről;
  • eljárási illeték, illetékbélyeg formájában
  • vásárlók könyve

A bejelentés és a működési engedély módosítása:

A kereskedő a nyilvántartás tartalmát érintő adatváltozást - cégnév, székhely, cégjegyzék szám, egyéni vállalkozó nyilvántartási szám, kistermelő regisztrációs szám, statisztikai számjel, üzlet elnevezésének változása, új termékek felvétele – haladéktalanul, illetve az üzlet nyitvatartási idejében bekövetkező változást az azt megelőző öt munkanapon belül írásban köteles bejelenteni hatóságunk felé. A módosítás bejelentése illetékköteles.
A kereskedelmi tevékenység megszüntetését a kereskedő köteles hatóságunknak haladéktalanul bejelenteni, amennyiben működési engedéllyel rendelkezik annak egyidejű visszaadásával.
Bejelentés köteles tevékenység esetén 2.200.- Ft, működési engedély kiadása esetén 10.000.- Ft., és a működési engedély módosítása esetén  3.000-Ft. az illeték.

Szálláshely-szolgáltatási tevékenység

  A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény, a kereskedelemről szóló 2005. CLXIV. törvény, valamint a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Kormányrendelet határozza meg a szálláshely típusait.
 A hivatkozott Kormányrendelet 1. számú melléklete tartalmazza szálláshely típusonkénti követelményeket.
A szálláshely üzemelési engedélyezési eljáráshoz szükséges dokumentumok:
  • nem a kérelmező tulajdonában lévő szálláshely esetében a használatának jogcímére (bérlet stb.) vonatkozó igazoló okirat (a tulajdoni lap kivételével);
  • haszonélvezet esetében a haszonélvező hozzájárulását igazoló okirat;
  • közös tulajdonban álló üzlet esetében a tulajdonostársak hozzájárulását igazoló okirat
  • vállalkozói igazolvány, cégbírósági végzés/hatályos cégkivonat
  • APEH bejelentés a tevékenységről
  • aláírási címpéldány, közokirat vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt eredeti meghatalmazás
  • helyszínrajz
  • illetékbélyeg 2.200.-Ft.

Az üzemeltetési engedély módosítása:

A kereskedő a nyilvántartás tartalmát érintő adatváltozást - cégnév, székhely, cégjegyzék szám, egyéni vállalkozó nyilvántartási szám, adószám, statisztikai számjel, szálláshely elnevezésének változása – haladéktalanul, illetve a szálláshely nyitvatartási idejében bekövetkező változást az azt megelőző öt munkanapon belül írásban köteles bejelenteni hatóságunk felé.
A kereskedelmi tevékenység megszüntetését az üzemeltető köteles hatóságunknak haladéktalanul bejelenteni, az üzemeltetési engedély egyidejű visszaadásával.

BIRTOKVÉDELEM-SZABÁLYSÉRTÉS

Birtokvédelem

Ügyintéző: Turcsán Mónika jegyző
Telefon:/35/ 530-040
Amennyiben a birtokost birtokától tilos önhatalommal jogalap nélkül megfosztják, vagy birtoklásában zavarják, a Polgári Törvénykönyv alapján birtokvédelem illeti meg (ide tartozik például, ha. valakit kizárnak a lakásból, ahol lakik, a szomszéd a közműveket elzárja). Birtokvédelmet írásban lehet kérni, amennyiben a birtokháborítás egy éven belül történt. A kérelmet 2200 forintos okmánybélyeggel ellátva kell benyújtani. Az ügyintéző a kérelem alapján tárgyalást, illetve szükség esetén helyszíni szemlét tart, majd 30 napon belül határozatot hoz. A határozatban a jegyző az eredeti birtokállapot helyreállítását vagy a zavarás megszüntetését elrendeli, vagy a kérelmet elutasítja. A határozattal egyet nem értő fél közvetlenül a bírósághoz fordulhat jogorvoslati kérelmével.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok felsorolása
birtokvédelmi kérelem, költségmentesség iránti kérelem, képviseleti jogosultságot igazoló dokumentum, amennyiben a birtoksértés ingatlant érint, az érintett ingatlan tulajdoni lap, bérleti szerződés, vagy adás-vételi szerződés másolata
A birtokvédelmi eljárás kérelemre indul, melynek tartalmaznia kell:
  • a) a kérelmező nevét, lakcímét (székhelyét),
  • b) a képviselő nevét, lakcímét (székhelyét),
  • c) az ellenérdekű fél (felek) nevét, lakcímét (székhelyét),
  • d) a birtokvitával érintett dolog megjelölését,
  • e) a jegyző illetékességét megalapozó adatokat,
  • f) a jegyző döntésére irányuló kifejezett kérelmet,
  • g) a kérelem és annak határidőben való benyújtása alapjául szolgáló tényeket.
A kérelemhez csatolni kell a kérelemben foglalt tények igazolására szolgáló bizonyítékokat.
Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összege
birtokvédelmi kérelem illetéke 2.200.- Ft,
Birtokos az, aki a dolgot magához veszi, vagy akinek az más módon hatalmába kerül. Birtokos az is, akitől a dolog időlegesen más személy hatalmába került.
A birtokos személyét elsősorban a tényleges hatalmi helyzet határozza meg.
A birtokvédelemnek kétféle útja alakult ki:
  1. a birtoklás tényén alapuló ( ún. possessorius birtokvédelem)
  2. a birtokláshoz való jogcímnek összemérésén alapuló (ún. petitórius) birtokvédelem.
Kikre terjed ki a birtokvédelem?
A birtokvédelemre a birtokos jogosult.
Ez azt jelenti, hogy megilleti a birtokvédelem minden birtoksértővel szemben - annak az egynek a kivételével, akitől ő a birtokot maga is tilos önhatalommal szerezte meg.
Egy dolognak egy időben több birtokosa is van. A közös birtok esetén a birtokvédelem mindegyik birtokost önállóan is megilleti.
Kit nevezhetünk birtoksértőnek?
A birtoksértő személyének a meghatározásához abból célszerű kiindulni, hogy ki az, aki magatartásával megvalósítja a tilos önhatalmat, illetőleg abból, hogy a kérdéses magatartás kinek az érdekében következik be.
A birtokháborító általában a saját érdekében cselekszik.
Milyen eszközöket vehet igénybe az, aki ellen birtoksértést követtek el?
A Ptk. a birtokvédelem három eszközét ismeri: birtokvédelem önhatalommal, birtokvédelem igazgatási úton és birtokvédelem bírói úton.
A birtokos a birtoka ellen irányuló támadást - a birtok megvédéséhez szükséges mértékben - önhatalommal is elháríthatja.
Arra jogosult a birtokos, hogy meghiúsítsa, hogy a birtokát elvonják tőle, hogy megakadályozza mások behatolását az ingatlanra, illetőleg, hogy mások azon jogosulatlanul átjárjanak.
Az önhatalom gyakorlásakor mindig figyelembe kell lenni arra, hogy a támadás elhárítása vagy az elveszett birtok visszaszerzése érdekében nem lehet aránytalanul nagyobb hátrányt okozni, mint amit maga a birtokháborítás jelentene (Pl. túllépi az arányos mértéket az, aki úgy akarja megakadályozni a gépkocsival való behajtást az ingatlanára, hogy megrongálja a gépkocsit.)
A birtoktól való megfosztást és a birtoklásban való zavarást együttesen birtokháborításnak nevezzük.
A bírói gyakorlat a birtokháborítás fogalmát rugalmasan értelmezi, annak minősítve újabban számos környezeti ártalmat is. Ezáltal a birtokvédelem is a környezetvédelem egyik jogi eszközévé vált.
Az igazgatási úton történő birtokvita eldöntésére a községi, városi, fővárosi kerületi jegyző illetékes.
A jegyző akkor jogosult eljárni, ha a vita a birtoklás tényéhez vagyis possessorius birtokvédelemhez kapcsolódik és a birtokháborítástól számítva egy év még nem telt el.
A birtokvédelmi ügyben ügyfél a birtokvédelemért folyamodó panaszos személy és a birtoksértést elkövető panaszolt, egyaránt.
Eszerint a birtokos az eredeti állapot helyreállítását vagy a zavarás megszüntetését egy év eltelte után közvetlenül a bíróságtól kérhet. A birtokos közvetlenül a bírósághoz fordulhat akkor is, ha az ügyben a birtokláshoz való jogosultsága is vitás.
Hogyan kérhet a jegyzőtől birtokvédelmet?
A jegyző előtt a kérelmezőnek kétség esetében bizonyítania kell, hogy birtokos volt, továbbá, hogy birtokától megfosztották, illetőleg birtoklásában zavarták.
A kérelem az eredeti birtokállapot helyreállítására, illetőleg a zavarás megszüntetésére, továbbá a jogtalan birtoklással kapcsolatos hasznok, károk és költségek megítélésére irányulhat.
A birtokvédelmet kérő ügyfélnek a jegyzőhöz intézett kérelmében kell megfogalmaznia birtokvédelmi panaszát.
Kérelmére a jelenlegi illetéktörvény alapján, eljárási (2.200,-Ft.) illetékbélyeget kell ragasztani.
Panaszának tartalmaznia kell, hogy ki (név, pontos cím), mikor (év, hó, nap) és milyen birtoksértést követett el.
Csatolni kell: a birtokláshoz való jogcímet igazoló okiratot, állításáról (szakember, szakértő, tanú nyilatkozat) megfelelő igazolást.
Amennyiben minden adat a hatóság rendelkezésére áll, úgy meghallgatást tart, melyre idézi a birtokvédelemért folyamodó, és a birtokháborítást elkövető ügyfeleket.
A tényállás kellő tisztázása után dönt a birtokvédelmi kérelem tárgyában. A döntés ellen fellebbezésnek helye nincs. A határozat megváltoztatása iránt kereseti kérelmet terjeszthet elő az a fél aki a hatóság határozatával nem ért egyet, az ellenérdekű féllel szemben.
A hatóság döntése ellen közigazgatási úton jogorvoslatnak helye nincs. Az a fél, aki a törvényes érdekeiben sérelmet szenvedett jogszabálysértés esetén a döntés közlésétől számított 30 napon belül, keresettel kérheti a bíróságtól a döntés felülvizsgálatát.
Az eljárást megindító irat benyújtására nyitva álló határidő
ténybeli birtoksértéstől számított 1 éven belül kérhető birtokvédelem az önkormányzat jegyzőjétől

Szabálysértés

Ügyintéző: Turcsán Mónika jegyző

A szabálysértési eljárás gyors és eredményes fellépést biztosít azokkal a jogsértő magatartásokkal szemben, amelyek a bűncselekményhez képest enyhébb fokban sértik vagy veszélyeztetik a társadalom általánosan elfogadott együttélési normáit, akadályozzák vagy zavarják a közigazgatás működését, illetve meghatalmazott tevékenység vagy foglalkozás gyakorlására vonatkozó jogszabályokba ütköznek.
A szabálysértési eljárás feljelentés, illetőleg a szabálysértési hatóság részéről eljáró személy észlelése vagy tudomása alapján indulhat meg.
A feljelentést szóban vagy írásban bármely személy vagy szerv megteheti. A feljelentésnek tartalmaznia kell az eljárás alá vont személy ismert személyi adatait, az elkövetett cselekmény helyének, idejének és az elkövetés körülményeinek leírását a bizonyítási eszközök megjelölésével.
Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok felsorolása
személy azonosítására szolgáló okmány(ok), az adott ügyhöz kapcsolódó bizonyíték(ok)

Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összege
  1. A becsületsértés és magánlaksértés miatt indult szabálysértési eljárás illetéke 3.000.- forint, az ilyen eljárásban hozott büntetést vagy intézkedést alkalmazó határozat elleni kifogás, valamint az eljárást megszüntető határozat elleni panasz illetéke 3.500.- forint.
  2. Az 1. pontban nem említett szabálysértési eljárás illetékmentes. A részletfizetési kedvezmény, halasztás iránti, méltányossági kérelem jelenleg 2.200.- Ft
Az alapvető eljárási szabályok, ezek magyarázata, az ügyintézést segítő útmutatók, az ügymenetre vonatkozó tájékoztatás
A szabálysértésekről szóló 1999. évi LXIX. törvény, valamint az egyes szabálysértésekről szóló 218/1999. (XII. 28.) Kormányrendelet, illetve Balassagyarmat Város Önkormányzata Képviselő-testületének rendeletei.
A szabálysértési eljárás megindítása:
A szabálysértési eljárás feljelentés, magánindítvány, illetve a szabálysértési hatóság észlelése alapján indul.
A feljelentést és a magánindítványt, a sérelmet szenvedett fél szóban, vagy írásban teheti meg.
A feljelentésnek tartalmaznia kell a szabálysértést elkövető személy személyi adatait (kivéve az ismeretlen elkövető) az elkövetett cselekmény helyének, idejének és lényeges körülményeinek leírását az ahhoz kapcsolódó bizonyítékok megjelölésével.
A szabálysértési eljárás a magánlaksértés és a becsületsértés esetén nem feljelentés, hanem magándívány alapján indulhat, mely esetben 3.000.- Ft illetéket kell leróni.
A szabálysértési eljárás folyamata:
A szabálysértési hatóság a rendelkezésre álló iratok, illetve a különböző bizonyítási eszközök alapján dönt a szabálysértési ügyben.
A szabálysértési hatóság szükség esetén meghallgatást tart.
A meghallgatásra megidézett személy köteles a hatóság előtt megjelenni, ellenkező esetben rendbírsággal sújtható, vagy a rendőrség útján elővezethető.
A szabálysértési hatóság az eljárás befejezésekor az ügyben határozatot hoz. A határozat marasztaló, vagy megszüntető lehet.
A marasztaló határozatban a szabálysértési hatóság büntetést, vagy intézkedést alkalmaz.
Az önkormányzati szabálysértési hatóság büntetésként csak pénzbírságot szabhat ki.
Intézkedésként az önkormányzati szabálysértési hatóság figyelmeztetést, vagy elkobzást alkalmaz.
Jogorvoslatok:
A szabálysértési hatóság határozataival szemben panasszal, illetve kifogással lehet élni.
A sértettet a panaszjog a szabálysértési eljárást megszüntető határozattal szemben illeti meg.
Az elkövetőt a lefoglalással, illetetve a rendbírsággal kapcsolatosan illeti meg panaszjog.
Az elkövető kifogással élhet a vele szemben hozott marasztaló határozattal szemben.
A sértett, amennyiben kár érte, az ezzel kapcsolatos döntéssel szemben élhet kifogással, amennyiben a szabálysértési hatóság a sértett javára a kártérítés mértékéről érdemben döntött.
A panaszjogot, és a kifogást a szabálysértési hatóság határozatának közlésétől számított 8 napon belül lehet gyakorolni.
Végrehajtás: Meg nem fizetett pénzbírság és egyéb összeg meg nem fizetése esetén a szabálysértési hatóság közvetlen letiltást bocsájt ki, ha a letiltásra nincsen lehetőség, elrendeli a büntetés adók módjára történő behajtását. Amennyiben ez az intézkedés sem vezet eredményre, az elkövető beleegyezése esetén, a pénzbírságot közérdekű munkára kell átváltoztatni. Közérdekű munka végzésére kerületünkben nincs lehetőség. A pénzbírság meg nem fizetése esetén - végső esetben - a szabálysértési hatóság a pénzbírság elzárásra történő átváltoztatását a Pesti Központi Kerületi Bíróságnál kezdeményezi. Az elzárást büntetés-végrehajtási intézetben kell letölteni. A szabálysértési ügyekkel kapcsolatos egyéb megjegyzések:
Ezúton felhívjuk Tisztelt Ügyfeleink figyelmét arra, hogy a jogszabályokban felsorolt szabálysértési tényállások közül nem mindegyik ügyfajta tartozik az önkormányzat szabálysértési hatóságának hatáskörébe.
A házirend megsértése a jelenlegi jogszabályi rendelkezések értelmében már nem minősül szabálysértésnek, ezért az ilyen ügyekben a társasház polgári peres eljárást indíthat jogai érvényesítése végett az illetékes bíróságnál.
Az eljárást megindító irat benyújtására nyitva álló határidő
Magánindítványos (becsületsértés, magánlaksértés, tulajdon elleni szabálysértéseknél, ha a sértett az elkövető közvetlen hozzátartozója) ügyekben az elkövetéstől számított 30 napon belül kel előterjeszteni a magánindítványt.

Lakáscélú állami támogatás igénybevételével vásárolt lakás elidegenítése

Aki a lakáscélú állami támogatás igénybevételével vásárolt lakást a támogatás igénybevételéről szóló szerződés szerinti 10 éven belül (fiatalok otthonteremtési támogatása esetében 5 év) elidegeníti, vagy lebontja, köteles az igénybevett támogatást a Magyar Államkincstár részére visszafizetni.
Eljárási illetékek, igazgatási szolgáltatási díjak összege:
2.200,- Ft értékű illetékbélyeg, a kérelemre ragasztandó
I. Visszafizetési kötelezettség felfüggesztése
Ha a lakás tulajdonosa a lakásigényét a lakás cseréjével, vagy a lakás értékesítését követően másik lakás építése vagy vásárlása útján elégíti ki, a kedvezmény, adó-visszatérítési támogatás, illetőleg a fiatalok otthonteremtési támogatása visszafizetésével kapcsolatos kötelezettségét építési szándék esetében három, vásárlási szándék esetében 1 évig fel kell függeszteni. A felfüggesztés időtartama méltányolható esetben egy alkalommal legfeljebb 1 évvel hosszabbítható meg. A felfüggesztés időtartamát a bontás vagy eltérő hasznosítás tényleges megkezdésének, illetőleg az elidegenítésről szóló szerződés megkötésének napjától kell számítani. A visszafizetési kötelezettséget a tulajdonos kérelme alapján függeszti fel a lakás fekvése szerinti önkormányzat jegyzője.
A felfüggesztés időtartama alatt a lakás tulajdonosának kérelmére, amennyiben a másik lakás megszerzése még nem történt meg, a kedvezmény, adó-visszatérítési támogatás igénybevételével épített, vásárolt, illetőleg a fiatalok otthonteremtési támogatásával vásárolt lakást a Magyar Államkincstár tehermentesíti, ha a tulajdonos az igénybevett támogatás(ok) összegét a pénzügyminiszter által kiadott tájékoztatóban közzétett kincstári letéti számlára befizette. A másik lakás megszerzésének hitelt érdemlő igazolása esetén a felfüggesztés megszüntetéséről a jegyző határozatban intézkedik és megállapítja a kincstári letéti számláról a tulajdonosnak kifizethető összeget, továbbá intézkedik a terhek másik lakásra történő bejegyeztetése iránt.
A Kincstár a felfüggesztés megszűntetéséről történő tudomásszerzését követően 15 napon belül átutalja a jogosultnak a jegyzői határozatban megállapított összeget a jogosult határozatban megjelölt bankszámlájára. Ha a tulajdonos a másik lakás megszerzését a felfüggesztés időtartama alatt nem igazolja, vagy kisebb értékű lakás megszerzését igazolja, úgy a kincstári letéti számlán elhelyezett összeg, illetve annak az eladási és a vételár különbözetével arányos része visszafizetett támogatásnak minősül, amelynek központi költségvetés javára történő átvezetéséről a jegyzői határozat alapján a Kincstár intézkedik. A lakás tulajdonosának a felfüggesztési határidő lejártáig kell az újabb lakás megszerzését hitelt érdemlően igazolnia (az adásvételi vagy csereszerződés esetén a tulajdonjog bejegyzése iránti kérelem ingatlan-nyilvántartási bejegyzését tartalmazó hiteles tulajdoni lap másolatával, építés esetében a használatbavételi engedély bemutatásával), és nyilatkoznia valamint igazolnia, hogy a korábbi lakás elidegenítéséből származó teljes bevételt számlával vagy szerződéssel és értékbecsléssel igazoltan az új lakás megszerzésére fordította. Ha az eladó a korábbi lakás elidegenítéséből származó bevételnek csak egy részét fordította az újabb lakás megszerzésére, úgy a támogatásnak az eladási és a vételár különbözetével arányos részét kell visszafizetnie.
II. Lakáscélú állami támogatás visszafizetésének biztosítására szolgáló jelzálogjog és elidegenítés és terhelési tilalom közvetlen átjegyzése
A kedvezményt, az adó-visszatérítési támogatást, a megelőlegező kölcsön időszaka alatt az állam által fizetett ellenszolgáltatásokat, illetőleg a fiatalok otthonteremtési támogatása visszafizetését biztosító jelzálogjognak az ingatlan-nyilvántartásban az újabb lakásra való átjegyzése iránt az önkormányzat jegyzője intézkedik. (Erre akkor van mód, ha a támogatás igénybevételével vásárolt lakás elidegenítésének bejelentésével egyidejűleg a kérelmező hitelt érdemlően igazolni tudja az új lakás megvásárlását is, az előírt mellékletek csatolásával). A megelőlegező kölcsönt biztosító jelzálogjog újabb ingatlanra történő átjegyezhetőségéről a hitelintézet dönt és intézkedik.
III. Lakáscélú állami támogatás igénybevételével vásárolt lakás elidegenítésére vonatkozó bejelentési kötelezettség
A lakás tulajdonosa a lakás elidegenítésére vonatkozó szerződés megkötését, illetőleg a bontás, az eltérő hasznosítás, vagy a lakás használatának az átengedését annak megkezdésétől számított 30 napon belül köteles a lakás fekvése szerinti önkormányzat jegyzőjének bejelenteni az ezekre vonatkozó iratok egyidejű csatolásával. Ha a szerződés létrejöttéhez harmadik személy beleegyezése szükséges, úgy a bejelentési határidő 45 nap. Ha a szerződés érvényességéhez hatósági jóváhagyás, vagy hatósági nyilvántartásba történő bejegyzés szükséges, úgy a bejelentési határidő ennek megtörténtét követő 30 nap. A lakás fekvése szerinti önkormányzat jegyzője a bejelentést, illetve a tudomásszerzését követően, ha a lakás tulajdonosa a felfüggesztést nem kérte, az iratokat 5 napon belül átteszi a Kincstárnak a lakás fekvése szerint illetékes regionális igazgatóságához, amely határozatban kötelezi a lakás tulajdonosát a támogatások visszafizetésére.

HIRDETMÉNYEK-HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNYOK

Ügyintéző:Turcsán Mónika jegyző, Mlinárcsek Ferencné

Termőföld adásvétele, haszonbérlete esetében ingatlanonként a hirdetményenkénti kifüggesztésért 1.750.- Ft igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.
Hatósági bizonyítványok eljárási illetéke szociális ügyben illetékmentes, egyéb ügyekben általános tételű illeték 2.200.- Ft.
105A bizonyítvány kiadáshoz minden esetben szükséges 2 tanú személyes megjelenése.

Egyéb kifizetések

Egyéb kifizetések

Koncessziók

Koncessziók

Szerződések

Szerződések

Támogatások

Támogatások

A foglalkoztatottak

A foglalkoztatottak

A költségvetés végrehajtása



A 2008. évi költségvetés végrehajtása (zárszámadás) letöltés

Számviteli beszámolók

Számviteli beszámolók

Éves költségvetések



A 2009. év költségvetése

A 2009. évi költségvetési rendelet - letöltés

A 2009. évi költésgvetés bevételi adatai - letöltés

A 2009. évi költésgvetés kiadási adatai - letöltés

A 2009. évi költésgvetés számadatai - letöltés

Működési statisztika

Működési statisztika

A működés eredményessége, teljesítmény

A működés eredményessége, teljesítmény

Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok

Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok

Az Állami Számvevőszék ellenőrzései

Az Állami Számvevőszék ellenőrzései

Vizsgálatok, ellenőrzések listája

Vizsgálatok, ellenőrzések listája

Közzétételi listák

Közzétételi listák

Közérdekű adatok igénylése

Közérdekű adatok igénylése

Pályázatok

Pályázatok

A szerv döntései, határozatai, rendeletei, koncepciók, tervezetek, javaslatok

A szerv döntései, határozatai, rendeletei, koncepciók, tervezetek, javaslatok

Döntéshozatal, ülések, jegyzőkönyvek

Döntéshozatal, ülések, jegyzőkönyvek

Nyilvános kiadványok

Nyilvános kiadványok

Nyilvántartások

AZ IKTATOTT ÜGYIRATOK SZÁMA 2009. ÉVBEN -  Letöltés

AZ ÖNKORMÁNYZAT ÖNKORMÁNYZATI HATÓSÁGI ÜGYEKBEN HOZOTT ELSŐFOKÚ DÖNTÉSEINEK 2009. ÉVI ÖSSZEFOGLALÓ ADATAI -  Letöltés

AZ ÖNKORMÁNYZAT ÁLLAMIGAZGATÁSI HATÓSÁGI ÜGYEKBEN HOZOTT ELSŐFOKÚ DÖNTÉSEINEK 2009. ÉVI ÖSSZEFOGLALÓ ADATAI -  Letöltés

Jelentés a Nézsa önkormányzat által nyilvántartott bejelentés- és működési engedély-köteles kereskedelmi tevékenységet folytatókról (210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet) -  Letöltés

Közszolgáltatások

közszolgáltatások

Kereskedelmi ügyintézés

igazgatási ügyintéző

Elérhetősége:

2618 Nézsa, park u. 1.
Tel.: (35) 380 101
Fax: (35) 530 041
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Működési engedély ügyek (üzletek működése)

Kapcsolódó nyomtatványok:

  • Működési engedély kiadására irányuló kérelem üzlet nyitásához letöltés
    Működési engedély kiadása iránti kérelem (az üzletben folytatott tevékenységet érintő változás esetén) letöltés
    Működési engedély módosítása iránti kérelem (név, székhely, cégjegyzékszám, vállalkozói igazolvány szám, adószám, statisztikai számjel, üzlet elnevezés változása esetén) letöltés
    Működési engedély módosítása iránti kérelem (a működési engedély jogosultjának személyében történő változás, jogutódlás esetén) letöltés
    Működési engedély módosítása iránti kérelem (az üzletben folytatott tevékenységet illetve forgalmazott termékkört nem érintő adatváltozásról) letöltés
    Bejelentés üzlet megszüntetéséről letöltés

Adóügy

Az Adóügyi Csoport elérhetősége

2618 Nézsa, Park u. 1.
Telefon: 06 35 380 917
Fax: 06 35 530 041

Ügyfélfogadás

Hétfő: 8.00 - 16.00 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8.00 - 16.00 óráig
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek 8.00 -14.00 óráig

Nézsa Község Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának adószámlái:

63600502-15008169     Nézsa Községi Önkormányzat Folyószámla     
63600502-15008671     Nézsa Községi Önkormányzat Szociális Földprogram
63600502-15008729     Nézsa Községi Önkormányzat Idegenforgalmi adó
63600502-15008736     Nézsa Kozségi Önkormányzat Maganszemelyek Kommunális adója
63600502-15008743     Nézsa Községi Önkormányzat Iparűzési adó
63600502-15008750     Nézsa Községi Önkormányzat Gépjárműadó
63600502-15008767     Nézsa Községi Önkormanyzat Bírságok
63600502-15008774     Nézsa Községi Önkormányzat Késedelmi poótlékok
63600502-15008781     Nézsa Községi Önkormányzat Idegen bevételek
63600502-15008798     Nézsa Községi Önkormányzat Egyeb  Elkülönített
63600502-15008808     Nézsa Községi Önkormányzat Közfoglalkoztatás

Iparűzési adó ügyintézés

Hatáskörrel rendelkezik: jegyző
Átruházott hatáskör esetén ténylegesen eljár: adóügyi előadóő

Az eljárás jogi alapja

  • A helyi adókról szóló 1990. évi C. tv.
  • Az adózás rendjéről szóló többször módosított 2003. évi XCII. tv.,
  • Nézsa Község Önkormányzat Képviselő-testületének ../..... (......) számú, a helyi adókról szóló rendelete

Adóköteles az önkormányzat illetékességi területén állandó vagy ideiglenes jelleggel végzett vállalkozási tevékenység.

  • állandó jellegű az iparűzési tevékenység, ha a vállalkozás az önkormányzat illetékességi területén székhellyel, telephellyel rendelkezik, függetlenül attól, hogy tevékenységét részben vagy egészben székhelyén (telephelyén) kívül folytatja.
  • ideiglenes jellegű az iparűzési tevékenység, ha az önkormányzat illetékességi területén az ott székhellyel, telephellyel nem rendelkező vállalkozó: építőipari, valamint a nyomvonalas létesítményen végzett kivitelezési és fenntartási munkát, továbbá ezekkel kapcsolatban szerelési, szervezési, lebonyolító, szaktanácsadó, felügyeleti tevékenységet végez, illetőleg természeti erőforrást tár fel vagy kutat, feltéve, hogy a folyamatosan vagy megszakításokkal végzett tevékenység időtartama adóéven belül a 30 napot meghaladja, de nem éri el a 181 napot. Ha a tevékenység időtartama a 180 napot meghaladja, akkor a tevékenység végzésének helye telephelynek minősül.

Az adókötelezettség az iparűzési tevékenység megkezdésének napjával keletkezik és a tevékenység megszüntetésének napjával szűnik meg.

Bejelentkezés helyi iparűzési adó hatálya alá

Szükséges nyomtatvány:

  • Bejelentkezés helyi iparűzési adó alá (a letölthető dokumentumok között megtalálható a nyomtatvány)

A benyújtás határideje:

  • Állandó jellegű iparűzési tevékenység esetén a tevékenység megkezdésétől számított 15 napon belül
  • Ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység esetén a tevékenység megkezdésével egyidejűleg

Változásbejelentés

A benyújtás határideje:

  • a változást követő 15 napon belül

Szükséges nyomtatvány:

  • a letölthető dokumentumok között megtalálható „Bejelentkezés helyi iparűzési adó alá, változásbejelentés" nyomtatványon

Adóbevallás benyújtása

Szükséges nyomtatványok:

  • Helyi iparűzési adóbevallás állandó jellegű iparűzési tevékenység adókötelezettségéről
  • Bevallás ideiglenes jelleggel végzett helyi iparűzési tevékenységről

A benyújtás határideje:

  • Állandó jellegű iparűzési tevékenység esetén az adóévet követő év május 31.
  • Naptári évtől eltérő üzleti év esetén az adóév utolsó napját követő 150. nap
  • Ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység esetén a tevékenység befejezésével egyidejűleg

Az adó mértéke:

  • 1. Állandó jellegű iparűzési tevékenység esetén az adóalap 2 %-a
  • 2. Ideiglenes jelleggel végzett iparűzési tevékenység esetén az adóátalány naptári naponként 5.000 Ft

Adómentesség

  • a mezőgazdasági őstermelői igazolvánnyal rendelkező magánszemély évi 600.000 Ft bevételig mentes a helyi iparűzési adó alól.
  • Mentesek a helyi adókról szóló 1990. évi C. tv. 3.§ (2) bekezdésében felsorolt adóalanyok.

Az adó megfizetése

Befizetési határidők:

  • Március 15.: I. félévi helyi iparűzési adó-előleg megfizetése
  • Szeptember 15.: II. félévi helyi iparűzési adó-előleg megfizetése
  • Május 31.: A megfizetett adóelőleg és az adóévre megállapított tényleges adó különbözetének megfizetése
  • December 20.: A társasági adóelőlegnek az adóévi várható fizetendő adó összegére történő kiegészítésére kötelezett vállalkozónak az iparűzési adóelőleget a várható éves fizetendő adó összegére az adóév december 20. napjáig kell kiegészítenie.

Az adó megfizetését Nézsa Község Önkormányzat 11741031 - 15451660 - 03540000 számú helyi iparűzési adóbeszedési számlájára kell teljesíteni.

Kapcsolódó nyomtatványok:

  • Bejelentkezés helyi iparűzési adó alá, változásbejelentés letöltés
  • Helyi iparűzési adóbevallás 2008 letöltés
  • Helyi iparűzési adóbevallás kitöltési útmutató 2008 letöltés
  • A-G betétlapok helyi iparűzési adóbevalláshoz letöltés
  • Ideiglenes tevékenység bevallása letöltés

Magánszemélyek kommunális adója ügyintézés

Hatáskörrel rendelkezik: jegyző
Átruházott hatáskör esetén ténylegesen eljáró szerv: adóügyi előadó

Az eljárás jogi alapja:

  • A helyi adókról szóló 1990.évi C. tv.
  • Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv.
  • Nézsa Község Önkormányzat Képviselő-testületének ../..... (.......) számú, helyi adókról szóló rendelete

Adókötelezettség:

Kommunális adókötelezettség terheli azt a magánszemélyt, aki a naptári év első napján az Önkormányzat illetékességi területén:

  • Az építmény (lakás, nem lakás céljára szolgáló és nem ideiglenes jellegű épület) tulajdonosa.
  • Ha az építményt az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett vagyoni értékű jog terheli, a tulajdonos és vagyoni értékű jog (kezelői jog, tartós földhasználat, haszonélvezet, használati jog, földhasználat) gyakorlására jogosult személy - megállapodás hiányában
    - a vagyoni értékű jog jogosultja az adó alanya.
  • A telek (az Önkormányzat illetékességi területén lévő beépítetlen belterületi földrészlet) tulajdonosa.
  • Ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett vagyonértékű jog esetén az előző pont bekezdésben foglaltak az irányadók.
  • Több tulajdonos esetén a tulajdonosok tulajdoni hányaduk arányában adóalanyok.
  • Az a magánszemély aki az Önkormányzat illetékességi területén nem magánszemély tulajdonában álló lakás bérleti jogával rendelkezik. (Önkormányzat, BM. Erdészet, stb.)

A bevallás benyújtása:

  • Az adó alanyának az adókötelezettség keletkezését, változását követő 15 napon belül adóbevallást kell tennie.

Az adó évi mértéke:

  • Az adó mértéke külön önálló helyrajzi számon bejegyzett adótárgyanként illetőleg lakásbérleti jogonként évi 3.200 Ft.

Az adó megfizetése:

  • Az adót félévenként két egyenlő részletben:
  • március 15-ig
  • szeptember 15-ig kell megfizetni.

Az adót Nézsa Község Önkormányzat 11741031 - 15451660 - 02820000 számú magánszemélyek kommunális adó beszedési számlájára kell teljesíteni.

Kapcsolódó nyomtatványok:

  • Bevallás magánszemélyek kommunális adójának megállapításához letöltés
  • Megállapodás adóval kapcsolatos kötelezettségekről és jogokról letöltés
  • Bejelentés ingatlan értékesítéséről letöltés
  • Bejelentés elhalálozásról letöltés

 

Gépjárműadó ügyintézés

Hatáskörrel rendelkezik: jegyző
Átruházott hatáskör esetén ténylegesen eljáró szerv: adóügyi előadó

Az eljárás jogi alapja:

  • A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény

Adókötelezettség:

  • Az adókötelezettség a gépjármű forgalomba helyezését követő hónap 1. napján kezdődik.
  • Ha az állandó rendszámtáblával, valamint a „V” betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott gépjármű utáni adókötelezettség nem áll fenn a teljes adóévben, akkor az évi adótételnek az adókötelezettség fennállásának hónapjaira eső időarányos részét kell megfizetni.
  • Az adókötelezettség az „E” és „P” betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott gépjármű esetén a rendszámtábla kiadásakor keletkezik.

Az adó alanya:

  • Az adó alanya az a személy vagy szervezet, aki/amely a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény alapján vezetett járműnyilvántartásban (a továbbiakban: hatósági nyilvántartás) az év első napján üzemben tartóként, ennek hiányában tulajdonosként) szerepel.
  • Amennyiben a hatósági nyilvántartás szerint egy gépjárműnek több tulajdonosa vagy több üzemben tartója van, akkor közülük az adó alanya az, akinek/amelynek a nevére a forgalmi engedélyt kiállították.
  • Év közben újonnan vagy újra forgalomba helyezett gépjármű utáni adó alanya az, aki/amely a forgalomba helyezés hónapjának utolsó napján a hatósági nyilvántartásban tulajdonosként szerepel.
  • Az adóalany halálát, illetve megszűnését követő év 1. napjától - feltéve, hogy a hatósági nyilvántartásban ekkor még mindig az elhunyt személy vagy a megszűnt szervezet szerepel tulajdonosként - azt a személyt kell az adó alanyának tekinteni, akit/amelyet a halálesetet vagy megszűnést követően a hatósági nyilvántartásba elsőként tulajdonosként bejegyeztek.
  • Amennyiben a gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást a korábbi tulajdonos (átruházó) a külön jogszabályban meghatározott módon bejelentette, akkor a bejelentési kötelezettség megnyíltát (szerződés megkötésének időpontját) követő év első napjától nem minősül adóalanynak. Ettől az időponttól kezdve a korábbi tulajdonostól tulajdonjogot szerző felet kell az adó alanyának tekinteni, kivéve ha ettől az időponttól a hatósági nyilvántartásban harmadik személy szerepel tulajdonosként.
  • Gépjármű tulajdon átruházása esetén, ha a tulajdonátszállással érintett felek egyike sem tesz eleget a külön jogszabály által meghatározott bejelentési kötelezettségének, akkor a tulajdonátszállás bejelentése évének utolsó napjáig a korábbi tulajdonos az adó alanya.
  • Az adó alanya az „E” és „P” betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott gépjármű esetén az, akinek/amelynek a nevére a rendszámtáblát az eljáró hatóság kiadta.

Az adókötelezettség változása:

Az adózót bejelentési kötelezettség terheli:

  • amennyiben a tulajdonában álló gépjármű után adómentesség illeti meg,
  • amennyiben a gépjárművét eltulajdonították.

A bejelentést a változást követő 15 napon belül kell megtennie.

Az adó alapja:

  • személyszállító gépjármű - ide nem értve az autóbuszt - hatósági nyilvántartásban feltüntetett teljesítménye, kilowattban kifejezve. Ha a hatósági nyilvántartásban a személyszállító gépjármű teljesítménye csak lóerőben van feltüntetve, akkor a lóerőben kifejezett teljesítményt 1,36-tal kell osztani, s az eredményt a kerekítés általános szabályai szerint egész számra kell kerekíteni. Ha a hatósági nyilvántartás a személyszállító gépjármű teljesítményét nem tartalmazza, akkor az adóhatóság a személyszállító gépjármű azonosító adataival megkeresi a területileg illetékes közlekedési felügyeletet a személyszállító gépjármű teljesítménye közlése végett. Ez esetben ezt az adatot kell a személyszállító gépjármű adóalapjának tekinteni.
  • autóbusz, a nyergesvontató, a lakókocsi, lakópótkocsi hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege (önsúlya).
  • tehergépjármű hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege (önsúlya) növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50%-ával.

Az adó mértéke:

Személyszállító gépjárműveknél:

  • az adóalap után a gépjármű gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/ kilowatt
  • gyártási évet követő 4-7 naptári évben 260 Ft/kilowatt
  • gyártási évet követő 8-11 naptári évben 200 Ft/kilowatt
  • gyártási évet követő 12-15 naptári évben 160Ft/kilowatt
  • gyártási évet követő 16 naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/ kilowatt

Autóbusz, a nyergesvontató, a lakókocsi, lakópótkocsi esetében:

  • - az adóalap minden megkezdett 100 kilogrammja után 1200 Ft

Az „E” betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott személyszállító gépjármű után:

  • 8 000 Ft

Az „E” betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott tehergépjármű után:

  • 40 000 Ft

A „P” betűjelű ideiglenes rendszámtábla kiadása esetén:

  • 20 000 Ft

A gépjármű állandó rendszámtáblával való ellátását követő hónap 1. napjától az adófizetési kötelezettségre az általános szabályok az irányadók. Amennyiben a hatósági nyilvántartás szerint állandó rendszámmal ellátott gépjárműre „E” betűjelű ideiglenes rendszámtáblát adnak ki, ez után nem kell az e bekezdés szerinti adót megfizetni.

Adómentesség

1991. évi LXXXII. törvény 5.§-a alapján mentes az adó alól:

  • a költségvetési szerv,
  • a társadalmi szervezet, az alapítvány a tulajdonában lévő gépjármű után, feltéve, ha a tárgyévet megelőző évben társasági adófizetési kötelezettsége nem keletkezett,
  • a helyi és a helyközi tömegközlekedést lebonyolító gépjármű,
  • az autóbusz, ha az adóalany a tárgyévet megelőző évben elért számviteli törvény szerinti nettó árbevételének legalább 75%-a helyi és helyközi menetrendszerinti közúti tömegközlekedés folytatásából származott. A feltétel teljesüléséről az adóalanynak nyilatkoznia kell,
  • az egyház tulajdonában lévő gépjármű,
  • a létesítményi tűzoltóságot fenntartó gazdasági szervezetek azon tűzoltó szerkocsinak minősülő gépjárművei, melyek riasztás esetén részt vesznek a tűz elleni védekezésben, illetve a műszaki mentésben,
  • a súlyos mozgáskorlátozott személy, a súlyos mozgáskorlátozott kiskorú, a cselekvőképességet korlátozó (kizáró) gondnokság alatt álló súlyos mozgáskorlátozott nagykorú személyt rendszeresen szállító, vele közös háztartásban élő szülő - ideértve a nevelő-, mostoha- vagy örökbefogadó szülőt is - a tulajdonában lévő egy darab, 100 kW teljesítményt el nem érő személygépkocsi után, ide nem értve a személytaxiként üzemelő személygépkocsit. Ha a mentességre jogosult adóalany adóalanyisága és adókötelezettsége az adóévben több személygépkocsi után is fennáll, akkor a mentesség kizárólag egy, a legkisebb teljesítményű személygépkocsi után jár
  • az a gépjármű, amelynek adómentességét nemzetközi egyezmény vagy viszonosság biztosítja. A viszonosság tekintetében az adópolitikáért felelős miniszter állásfoglalása az irányadó,
  • az Észak-atlanti Szerződés Szervezete, továbbá az Észak-atlanti Szerződés tagállamainak és az 1995. évi LXVII. törvényben kihirdetett Békepartnerség más résztvevő államainak Magyarországon tartózkodó fegyveres erői - ideértve a fegyveres erők alkalmazásában álló nem magyar állampolgárságú, hivatásos szolgálatban lévő és polgári állományú személyeket is - tulajdonában lévő gépjármű.

Adókedvezmény

  • 20%-os kedvezmény illeti meg azon autóbuszt, tehergépjárművet - a nyergesvontató kivételével, amely után 30%-os kedvezmény jár -, amely a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (e § alkalmazásában KöHÉM rendelet) 5. számú melléklete II. alpontja szerinti „5”, „6”, „7” vagy „8” környezetvédelmi osztály-jelzéssel (kóddal) ellátott.
  • 30%-os kedvezmény illeti meg azon autóbuszt, tehergépjárművet - a nyergesvontató kivételével, amely után 50%-os kedvezmény jár -, amely a KöHÉM rendelet 5. számú melléklete II. alpontja szerint legalább „9”, „10”, „11”, „12” környezetvédelmi osztály-jelzéssel (kóddal) ellátott.

Az adó megfizetése

  • Az adót félévenként két egyenlő részletben:
  • március 15-ig
  • szeptember 15-ig kell megfizetni.
  • Évközben adókötelessé váló gépjármű esetében az adó összegét az Adóügyi Csoport által megküldött határozatban foglaltak szerint kell teljesíteni.
  • Az adót Nézsa KÖzségÖnkormányzat 11741031 - 15451660 - 08970000 számú gépjárműadó beszedési számlájára kell teljesíteni.

Kapcsolódó nyomtatványok:

  • Kérelem gépjárműadó mentességhez mozgáskorlátozott személy részére letöltés
  • Kérelem gépjárműadó mentesség áthelyezéséhez letöltés
  • Bevallás a gépjárműadóról letöltés

 

Adó- és értékbizonyítvány

Hatáskörrel rendelkezik: jegyző
Átruházott hatáskör esetén ténylegesen eljáró szerv: adóügyi csoportvezető

Az eljárás jogi alapjai:

  • Az adózás rendjéről szóló többször módosított 2003. évi XCII. tv.
  • A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. tv.
  • Az illetékekről szóló többször módosított 1990. évi XCIII. tv. 101. §; és mellékletének XIX. fejezete
  • Adó- és értékbizonyítvány kiállítására ügyfél kérelmére (illetékköteles) vagy hatóság megkeresésére (illetékmentes), külön jogszabályi rendelkezés alapján van lehetőség az alábbi jogszabályi rendelkezések alapján:
  • a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. tv. 140. § (1) bekezdése,
  • a hagyatéki eljárásról szóló 6/1958. (VII.4.) IM rendelet 14. § (1) bekezdése,
  • a gyámhatóságokról, valamint a gyermekvédelmi és gyámügyi eljárásról szóló 149/1997. (IX. 10.) Korm. rendelet 153. § (1) bekezdés b) pontja,
  • a lakáscélú állami támogatásokról szóló 12/2001. (I.31.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdése

Az ügyintézés határideje: 8 nap

Adó és értékbizonyítvány az alábbi ügytípusokban adható ki:

  • Pályázathoz
    Hitelfelvételhez
    Hagyatéki eljáráshoz
    Gyámhatósági ügyekhez
    Bírósági végrehajtói ügyekhez

Szükséges iratok:

  • kérelem adó-és értékbizonyítványhoz
    az értékelni kért ingatlan 3 hónapnál nem régebbi tulajdoni lap másolata
    az ügylet tárgyát képező adás-vételi szerződés másolata

Illeték mértéke:

  • Az adó- és értékbizonyítvány kiállítása iránti eljárás 4000 forint illeték alá esik. Ha egy beadványban több ingatlanra vonatkozó adó- és értékbizonyítványt kérnek, az illetéket ezek számától függően, külön-külön kell megfizetni.

Illeték befizetés:

  • Az illetéket Nézsa Község Önkormányzat 11741031 - 15451660 - 03470000 számú illeték beszedési számlájára befizetési csekken, vagy átutalással kell teljesíteni.

Kapcsolódó nyomtatványok:

  • Kérelem Adó- és értékbizonyítvány kiállításához letöltés

 

Adóigazolás (Hatósági bizonyítvány) kiadása

Hatáskörrel rendelkezik: jegyző
Átruházott hatáskör esetén ténylegesen eljáró szerv: adóügyi csoportvezető

Az eljárás jogi alapja:

  • Az adózás rendjéről szóló többször módosított 2003. évi XCII. tv.
  • A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. tv.
  • Az illetékekről szóló többször módosított 1990. évi XCIII. tv. mellékletének XXI. számú fejezete.

Ügyintézési folyamat:

1. Kérelem benyújtása
2. Illeték befizetése
3. Adóigazolás (Hatósági bizonyítvány) kiadása

Adóigazolás illetékének mértéke:

  • egy példány esetén 2.000 Ft,
  • további példányok esetén 600 Ft/darab.

Az ügyintézés határideje: 8 nap.

Adóigazolás adható ki pl.:

  • Pályázathoz
  • Hiteligényléshez
  • Fuvarozási engedélyhez
  • Nemzeti Közlekedési Hatóságnál történő felhasználáshoz
  • Közbeszerzési eljáráshoz, stb.

Szükséges iratok:

  • Kérelem
  • Meghatalmazás (amennyiben nem személyesen jár el az ügyfél)
  • Az eljárási illeték befizetését igazoló bizonylat

Illeték befizetés:

  • Az illetéket Nézsa Község Önkormányzat 11741031 - 15451660 - 03470000 számú eljárási illeték beszedési számlájára befizetési csekken, vagy átutalással kell teljesíteni.

Kapcsolódó nyomtatványok:

  • Kérelem hatósági bizonyítvány kiállításához letöltés



Folyószámla ügyintézés

Hatáskörrel rendelkezik: jegyző
Átruházott hatáskör esetén ténylegesen eljáró szerv: adóügyi csoportvezető

Az eljárás jogi alapja:

  • Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. tv.
  • Az adóhatóság minden év október 31-ig az adózók adószámlájának egyenlegéről, a késedelmes befizetés miatt felszámított késedelmi pótlékról, valamint a túlfizetés összegéről az adózók részére értesítést küld.

Tartozatlan túlfizetés esetén az adózó nyilatkozatban rendelkezhet:

  • a túlfizetés visszautalásáról
    egyéb köztartozásra való átvezetéséről

Az adóhatóság a túlfizetést csak akkor térítheti vissza, ha a befizetőnek nincs adók módjára behajtandó köztartozása!

Kapcsolódó nyomtatványok:

  • Nyilatkozat túlfizetés rendezésére letöltés

Okmányügy

| Elérhetőség | Ügyfélfogadás | Egyéni vállalkozói igazolvány ügyek | Közlekedésigazgatási ügyek
| Lakcím bejelentkezés | Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa igénylése
| Személyazonosító igazolvány | Útlevél igénylése | Vezetői engedély | Ügyfélkapu regisztráció
| Letölthető nyomtatványok |

Okmányiroda elérhetősége
2651 Rétság, Rákóczi út 20.
Telefon: 06 35 350 932

Ügyfélfogadás

hétfő 13.00 - 17.00
kedd nincs ügyfélfogadás
szerda 8.00 - 12.00; 12.30 - 15.30
csütörtök nincs ügyfélfogadás
péntek 8.00 - 11.30

Időpontfoglalás okmányirodai ügyintézésre

Az ügyfélfogadás érkezési sorrendben történik, de lehet időpontot foglalni személyesen az Okmányirodában, vagy telefonon az alábbi elérhetőségeken, továbbá Interneten a www.magyarorszag.hu  oldalon az ügyfélkapun bejelentkezve.

lap tetejére 105

Tájékoztató az okmányirodában intézhető ügyekről, és feltételeiről:

Egyéni vállalkozói igazolvány ügyek

igénylés

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • 3 hónapnál nem régebben kiállított hatósági erkölcsi bizonyítvány
  • vállalkozási tevékenység gyakorlásához szükséges képesítés meglétét igazoló okirat (amennyiben képesítéshez kötött tevékenységet kíván folytatni)
  • vállalkozási tevékenység gyakorlásához szükséges hatósági engedély
  • munkavégzés módját igazoló okirat (munkáltató igazolás, nyugdíjas igazolvány, diákigazolvány) Ezen igazolásra nincs szükség, ha a kérelmező az egyéni vállalkozási tevékenységet főfoglalkozásként végzi
  • adóazonosító jelet tartalmazó adóigazolvány
  • székhely, telephely használatának jogosultságát igazoló okmány
  • bérleti szerződés, adásvételi szerződés, tulajdoni lap
  • eljárási illeték: 10.000 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni

csere adatváltozás miatt

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • régi egyéni vállalkozói igazolvány
  • a megváltozott adatokat igazoló okirat
  • új tevékenységnél, ha szükséges szakképesítés igazolása
  • új címnél (székhely/telephely) bérleti szerződés, tulajdoni lap
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el)
  • eljárási illeték: 3.000 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni

csere megrongálás; pótlás elvesztés, eltulajdonítás, megsemmisülés esetén

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • megrongálódott vállalkozói igazolvány
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el)
  • eljárási illeték: 5.000 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni

egyéni vállalkozás megszüntetése

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • egyéni vállalkozói igazolvány
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el)
lap tetejére 105

Közlekedésigazgatási ügyek

gépjármű átírása (személygépkocsi)

  • eredeti adásvételi szerződés
  • eredetiségvizsgálat
  • kötelező felelősség biztosítás
  • forgalmi engedély
  • törzskönyv (az új típusú forgalmi engedélyeknél)
  • 12.000 Ft az új forgalmi engedély és törzskönyv illetéke, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • eljárási illeték: 1.500 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • 1890 cm3-ig 18 Ft átírási illeték
  • 1890 cm3 felett 24 Ft átírási illeték
  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el)

forgalomból történő ideiglenes kivonás ügyfél kérelmére max. 6 hónapra

  • forgalmi engedély
  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • 1.500 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el)

forgalomból történő végleges kivonás ügyfél kérelmére

  • forgalmi engedély
  • törzskönyv (új típusú forgalmi engedélynél)
  • bontási jegyzőkönyv
  • forgalmi rendszám
  • 1.500 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el)

műszaki érvényesség miatti forgalmi engedély csere esetén (betelt forgalmi engedély)

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • közlekedéshatóság által kiállított műszaki adatlap
  • hátsó rendszám
  • betelt forgalmi engedély
  • 6.000 Ft eljárási illeték, illetve ha nem rendelkeznek törzskönyvvel 12.000 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • 320 Ft eljárási díj, az érvényesítő címke miatt
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el

opció törlés

  • forgalmi engedély
  • pénzintézet által kiadott törlési igazolás (eredeti példány)
  • 1.500 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • képviseleti jogosultságát igazoló okirat (amennyiben nem saját ügyében jár el)

lap tetejére 105

Lakcím bejelentkezés: a Nézsai Polgármesteri Hivatalban kell intézni

  • lakcímbejelentő lap kitöltése (minden egyes családtag részére!)
  • a lakásra vonatkozó dokumentum bemutatása: - tulajdoni lap, adásvételi szerződés
  • a szállásadó rovatba a lakás tulajdonos (ha van haszonélvező) aláírása
  • a bejelentkezők személyi igazolványa, régi lakcímkártyája (ha van), gyermekek esetében
  • akiknek nincs még lakcímkártyája, személyi lap v. hatósági bizonyítvány

Lakcímigazolvány vesztése esetén

  • amennyiben a régi tartalommal kell kiadni az új lakcímkártyát: 1.000 Ft-os csekk befizetése ellenében
  • amennyiben lakcímváltozás is van, illetékmentes az új kártya
lap tetejére105

Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa igénylése

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • igazolványra való jogosultságot igazoló orvosi szakvélemény
  • ha nem saját ügyében jár el, akkor a meghatalmazás, vagy annak igazolása, hogy Ön törvényes képviselője a parkolási igazolvány tulajdonosának
  • 1 db igazolványkép amennyiben nem személyesen jár el
  • az eljárás illetékmentes
  • vesztés és pótlás esetén igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni
lap tetejére105

Személyazonosító igazolvány

első személyazonosító igazolvány

  • születési anyakönyvi kivonat
  • ha rendelkezik: lakcímkártya
  • ha rendelkezik: érvényes útlevél
  • első alkalommal igényli és nincs érvényes útlevél: ingyenes
  • első alkalommal igényli és van érvényes útlevél: 1.500 Ft
  • igényléskor figyelembe kell venni, hogy az igénylő személy rendelkezik-e más személyazonosításra alkalmas okmánnyal a szig-en kívül.
    Ezek lehetnek:
  • érvényes kártyás vezetői engedély és lakcímkártya
  • érvényes útlevél és lakcímkártya

csere lejárat miatt

érvényességi időn belül

  • a még érvényes személyazonosító igazolvány és ha rendelkezik vele lakcímkártya
    a fizetendő illeték 1.500 Ft
  • ha az igénylő elmúlt 70 éves és nincs más személyazonosításra alkalmas okmánya, a csere illetékmentes

érvényességi időn túl

  • a lejárt érvényességi idejű személyazonosító igazolvány és ha rendelkezik vele lakcímkártya
  • érvényes más személyazonosításra alkalmas okmány, ha van a birtokában
    Amennyiben ezen okmányok nincsenek, szükséges helyettük:
  • születési anyakönyvi kivonat
  • asszonyok esetében házassági anyakönyvi kivonat (ha elváltak akkor is)
  • fizetendő illeték: 1.500 Ft, ha más érvényes okmánnyal (érvényes kártyás vezetői engedély, érvényes útlevél) tudja magát igazolni. Ebben az esetben a gyártáskor állandó személyazonosító igazolvány kerül indításra
  • amennyiben nincs más érvényes személyazonosításra alkalmas okmánya és csak a születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat az új személyazonosító igazolvány kiállítás alapja az illeték 3.000 Ft, az igénylő először ideiglenes személyazonosító igazolványt kap az állandó elkészültéig
  • ha az igénylő elmúlt 70 éves és nincs más személyazonosításra alkalmas okmánya, a csere illetékmentes

pótlás vesztés, megsemmisülés, lopás miatt

  • érvényes más személyazonosításra alkalmas okmány, ha van a birtokában
  • Amennyiben ezen okmányok nincsenek szükséges helyettük:
  • születési anyakönyvi kivonat
  • asszonyok esetében házassági anyakönyvi kivonat (ha elváltak akkor is)
  • fizetendő illeték: 1.500 Ft, ha más érvényes okmánnyal (érvényes kártyás vezetői engedély, érvényes útlevél) tudja magát igazolni. Ebben az esetben a gyártáskor állandó személyazonosító igazolvány kerül indításra
  • amennyiben nincs más érvényes személyazonosításra alkalmas okmánya és csak a születési anyakönyvi kivonat, házassági anyakönyvi kivonat az új személyazonosító igazolvány kiállítás alapja az illeték 3.000 Ft, az igénylő először ideiglenes személyazonosító igazolványt kap az állandó elkészültéig
  • ha az igénylő elmúlt 70 éves és nincs más személyazonosításra alkalmas okmánya, a csere illetékmentes

csere adatváltozás miatt

  • az adatváltozást bizonyító alapirat (pl. házasságkötés esetén házassági anyakönyvi kivonat, dr. cím bejegyzés esetén az eredeti kiadású diploma)
  • személyazonosító igazolvány
  • lakcímkártya, ha birtokában van
  • fizetendő illeték: 1.500 Ft a személyazonosító igazolvány cseréjéhez
  • 500 Ft, ha lakcímkártya cseréjére is sor kerül
lap tetejére105

Útlevél igénylése

nagykorú részére

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • gondnokság alatt álló személy kérelméhez csatolni kell a törvényes képviselőnek a közjegyző, a gyámhatóság vagy az útlevélhatóság előtt tett, az útlevélkiadáshoz hozzájáruló nyilatkozatát is
  • eljárási illeték: 5 évre 6.000 Ft, 10 évre 10.000 Ft, 70 éves kor felett 1.500 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell teljesíteni
  • sürgősség esetén az illetékek dupláját kell kifizetni
  • amennyiben a kérelmező rendelkezik előző útlevéllel azt is be kell mutatni

4-18 évet be nem töltött kiskorú részére

  • születési anyakönyvi kivonat
  • 14. életévet betöltött kiskorú személyazonosító igazolványa
  • a szülők (törvényes képviselő) állandó személyazonosító igazolványa, vagy más, személyazonosságot igazoló érvényes hatósági igazolványa
  • eljárási illeték: 1.500 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • sürgősség esetén az illeték dupláját kell fizetni

4 év alatti kiskorú részére, 2 évre

  • kiskorú születési anyakönyvi kivonata
  • a szülők (törvényes képviselő) állandó személyazonosító igazolványa, vagy más, személyazonosságot igazoló érvényes hatósági igazolványa
  • eljárási illeték: 1.500 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • sürgősség esetén az illeték dupláját kell fizetni
lap tetejére105

Vezetői engedély

első (kezdő) vezetői engedély igénylése

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • közlekedési felügyelet által kiállított vizsgaigazolás
  • egészségügyi alkalmasságot igazoló orvosi vélemény
  • eljárási illeték: 4.000 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni

érvényességi idő meghosszabbítása

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • egészségügyi alkalmasságot igazoló orvosi vélemény
  • kiadás alapjául szolgáló előző vezetői engedély
  • eljárás díja: 4.000 Ft, melyet készpénz-átutalási megbízáson kell fizetni
  • eljárás díja: 62 életévét betöltött kérelmező esetében, valamint ha az egészségügyi hatóság előírása alapján a vezetői engedély érvényessége 1 év vagy annál rövidebb, a vezetői engedély kiadásának illetéke 1.500 Ft

nemzetközi vezetői engedély igénylése

  • személyazonosító adatainak és a lakó, vagy tartózkodási helyének igazolására szolgáló hatósági igazolvány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy 2001.01.01. után kiállított vezetői engedély, lakcímigazolvány)
  • érvényes vezetői engedély
  • 2 db fénykép
  • a helyszínen készpénz-átutalási megbízáson fizetendő 1.500 Ft
  • a nemzetközi vezetői engedély érvényességi ideje a vezetői engedélyben feltüntetett egészségi érvényességi idő, de legfeljebb a nemzetközi vezetői engedély kiállításának napjától számított 3 év

lap tetejére105

Ügyfélkapu regisztráció

Ügyfélkapu regisztrációhoz, vagy Interneten előzetesen indított ügyfélkapu véglegesítéséhez az alábbiak szükségesek:

  • Érvényes személyazonosító igazolvány, útlevél, vagy kártya formátumú vezetői engedély, lakcímkártya,
  • Külföldi állampolgár esetében, ha van: érvényes letelepedett, bevándorolt vagy menekült személyazonosító igazolvány és lakcímkártya,
  • Európai Unió területén élő külföldi állampolgár esetében érvényes EGT-s tartózkodási engedély, lakcímkártya, vagy EGT-s személyazonosító igazolvány, külföldi útlevél,
  • Külföldi állampolgárok esetében a fentiek hiányában érvényes külföldi útlevél,
  • Helyszíni regisztrációkor érvényes e-mail cím megadása.

Az ügyintézés ingyenes
Ügyfélkapu regisztráció véglegesítését kizárólag magánszemély kérhet, okmányirodában történő személyes megjelenéssel. (Gazdasági társaság részére ügyfélkaput szintén magánszemély képviselő regisztrálhat.)
Meghatalmazással ügyfélkapu regisztráció nem indítható.

Bizonyos ügycsoportokhoz nem szükséges regisztráció, de a teljes ügyfélkapus szolgáltatási kört csak ügyfélkapu regisztrációval lehet elérni.

lap tetejére105

Letölthető nyomtatványok

  • Adatfelvételi ív külföldi állampolgár házassági tanúsítványának bemutatása alóli felmentés kérelemhez letöltés
  • Adatváltozás bejelentési adatlap egyéni vállalkozók részére letöltés
  • Kérelem gépjármű üzembetartásának bejegyzésére letöltés
  • Kérelem halotti anyakönyvi kivonat kiadására letöltés
  • Hatósági bizonyítvány igénylőlap letöltés
  • Kérelem házassági anyakönyvi kivonat kiadására letöltés
  • Igazolást kérő lap letöltés
  • Ingatlan tulajdonosi bérlői hozzájárulási nyilatkozat személyek bejelentéséhez letöltés
  • Ingatlan tulajdonosi bérlői nyilatkozat letöltés
  • Kérelem jármű tulajdonosában, vagy üzembentartójában bekövetkezett változás nyilvántartásba vételéhez letöltés
  • Kérelem jármű átmeneti időszakra forgalomból történő kivonásához letöltés
  • Kérelem jármű első forgalomba helyezéséhez letöltés
  • Kérelem járműigazgatási ügy intézéséhez letöltés
  • Jegyzőkönyv forgalmi engedély, törzskönyv, rendszám elvesztéséről, eltűnéséről, megsemmisüléséről, megrongálódásáról letöltés
  • Jegyzőkönyv vezetői engedély elvesztéséről, eltűnéséről, megsemmisüléséről, megrongálódásáról letöltés
  • Kérelem egyéni vállalkozók részére letöltés
  • Meghatalmazás letöltés
  • Kérelem a mozgásában korlátozott személy parkolási igazolványának igénylésére letöltés
  • Kérelem születési családi és/vagy utónév megváltoztatására letöltés
  • Nyilatkozat az adóazonosító jelről letöltés
  • Szakmakódok letöltés
  • Személyazonosító igazolvány igénylő adatlap letöltés
  • Kérelem születési anyakönyvi kivonat kiadására letöltés
  • Kérelem üzembentartó bejegyzéséhez letöltés
  • 2000.11.01. előtt kiadott vállalkozói igazolvány cseréje iránti kérelem (regisztráció) letöltés
  • Vállalkozói igazolvány igénylés elvesztés, ellopás, megsemmisülés, megrongálódás esetén letöltés
  • Vállalkozói tevékenység megszüntetésének bejelentése letöltés

lap tetejére105

Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést gyakorló szervek

Észak-Magyarországi Regionális Államigazgatási Hivatal

Cím: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9.
Levelezési cím: 3301 Eger, Pf.: 216
Telefon: (36) 412 016
Fax: (36) 410 764
Honlap: http://emrkh.hu kulso
Ügyfélfogadás rendje: minden hónap első keddjén 9.00 - 12.00 óra

Nógrád Megyei Kirendeltség

Cím: 3100 Salgótarján, Rákóczi út 36.
Levelezési cím: 3101 Salgótarján, Pf.: 95
Telefon: (32)/ 520 472
Fax: (32) 422 470
Honlap: http://emrkh.hu kulso
Ügyfélfogadás rendje: minden hónap harmadik keddjén 9.00 - 12.00 óra

Balassagyarmati Városi Bíróság

Cím: 2660 Balassagyarmat, Köztársaság tér 2.
Postacím: 2660 Balassagyarmat, Pf. 59.
Tel: (35) 501 200
Fax: (35) 300 966
E-mail: birosag(kukac)bgyarmat(pont)birosag(pont)hu
Bírósági vezetők ügyfélfogadási rendje:hónap első hétfőjén 9:00-16:00
A kezelőirodák ügyfélfogadási rendje:hétfő 8:30-15:30, többi munkanapon 9:00-11:00
Panasznapi ügyintézés:hétfő 8:30-15:30

Balassagyarmati Városi Ügyészség

Cím: 2660 Balassagyarmat, Deák F. u. 15.
Postacím: 2661 Balassagyarmat, Pf.: 81.
Tel/Fax: (35) 301 820

Állami Számvevőszék

Székhely: 1052 Budapest, Apáczai Cs. J. u. 10.
Postacím: 1364 Budapest 4. Pf. 54.
Központi tel: (1) 484 9100
Központi fax: (1) 484 9200
Központi e-mail: szamvevoszek(kukac)asz(pont)hu
Honlap: www.asz.hu kulso

Magyar Államkincstár

Székhely: 1054 Budapest, Hold u. 4.
Postacím:: Budapest, Pf. 1909
Központi tel: (1) 327 3600
Központi fax: (1) 266 3869
Központi e-mail: info(kukac)allamkincstar(pont)gov(pont)hu
Honlap: www.allamkincstar.gov.hu kulso

102

A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre

102A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, állami irányítás egyéb jogi eszközei

  • 1990. évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról
  • 1990. évi C. törvény a helyi adókról
  • 1991. évi XX. törvény a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről
  • 1992. évi XXXVIII. törvény az államháztartásról
  • 1994. évi LXIV. törvény a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról
  • 1997. évi CXXXV. törvény a helyi önkormányzatok társulásairól és együttműködéséről
  • 2000. évi XCVI. törvény a helyi önkormányzati képviselők jogállásának egyes kérdéseiről
  • 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 217/1998. (XII. 30.) Kormányrendelet az államháztartás működési rendjéről

Alapító okirat

  • Polgármesteri Hivatal Alapító okirat letöltés

Szervezeti és Működési Szabályzat

  • Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata letöltés
  • A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata letöltés
  • 1.sz. melléklet - A település fontosabb adatai letöltés

Közalapítványok

 

102

Gazdálkodó szervezetek

 

102

A felügyelt költségvetési szervek

Általános Iskola és óvoda

Igazgató: Kucsera Andrásné
Igazgatóhelyettes: Koncz István
Óvodavezető: Zachar Kázmérné
Gazdasági vezető: Págyor Józsefné
Székhely: 2618 Nézsa, Szondi u. 99.
Telefon: 06 35 380 209
Fax: 06 35 530 033
E-mail:

Az intézmény alapítói:

Nézsa Község Önkormányzata
2618 Nézsa, Park u. 1.
Alsópetény Község Önkormányzata
2617 Alsópetény, Petőfi út 24.
Alsópetény Község Önkormányzata
2619 Legénd, Dózsa gy. út 77.

Az intézmény intézményegységei (tagintézményei):

Általános iskola
2618 Nézsa, Szondi u. 99.
Telefon: 06 35 380 209
Fax: 06 35 530 033

„Gyermeki Csodakert” Óvoda
2618 Nézsa, Szondi u.
Tel: 06 35

Óvoda
2617 Alsópetény, Arany János út 13.
Tel: 06 35

Letölthető dokumentumok

Az általános iskola alapító okirata letölthető itt
A „Gyermeki csodakert” Óvoda alapító okirata letölthető itt

Könyvtár

Művelődési Ház

102

A szerv vezetői

Polgármester:

Styevó Gábor
Fogadóóra: ügyfélfogadási időben
E-mail: polgarmester(kukac)nezsa(pont)hu, hivatal(kukac)phnezsa(pont)hu
Telefon: 06 35 530 022

Alpolgármester:

Zachar Zénó Kázmér

Jegyző:

Kovácsné Vaega Andrea
Fogadóóra: ügyfélfogadási időben
E-mail: hivatal(kukac)phnezsa(pont)hu
Telefon: 06 35 530 040

102

  • 1
  • 2
Ez a weboldal cookie-kat használ. A weboldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.